| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Chamos Jäsen

|
Lähetetty: 11.01.2005, 17:29:46 Viestin aihe: Kysymys arvosteluista |
|
|
Mahtaako jonkun tuotteen arvostelia saada arvosteltavan tuotteen itselleen vai joutuuko hän lähettämään sen takaisin antajalle vai arvostelettoko itse ostettuja tuotteita? Minua kiinnostaisi tietää tämä koska esim Sami Uskolalla näyttäisi olevan koneessaan aika paljon tavaraa mitä olette arvostelleet Kateellinen olen jos ilmaiseksi saatte nuita testi kappaleita. _________________ DFI Lanparty NF4 Ultra-D | A64 3700+ SD | 1GB DDR400 | Be Quiet P5 470W | Seagate 120GB | Club3D 7800GT |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Cremo Jäsen

|
Lähetetty: 11.01.2005, 17:32:30 Viestin aihe: |
|
|
Mitä itse tiedän niin osa tavaroista on sellaisia jotka arvostelijat saa pitää ja osa tavaroista on sellasia mitkä pitää palauttaa takaisin lähettäjälle. Se vähän riippuu miten arvokas arvosteltava tuote on. _________________ MacBook Pro 15.4", Intel Core 2 Duo 2.5Ghz, 2Gt, 250Gt, NVIDIA GeForce 8600M GT (512 Mt) |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Samone Ylläpitäjä

|
Lähetetty: 11.01.2005, 17:34:42 Viestin aihe: |
|
|
Tämä vähän riippuu. Osan tuotteista testaaja saa pitää, osan (yleensä juuri kalliimmat) joutuu palauttamaan.
Artikkeli on mitä mainiointa mainosta valmistajan tuotteelle ja valmistajalle yleensä ja ainoa mitä valmistaja joutuu tästä maksamaan on tuotteen halvahko hinta + postituskulut.
Eli koska mainosarvo on suuri ja jos valmistaja haluaa mainostaa juuri suomen markkinoilla, on tämä hänelle kovinkin edullista ja ilmeisen kannattavaa.
-Sami _________________ http://www.tehomylly.net |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Chamos Jäsen

|
Lähetetty: 11.01.2005, 19:24:51 Viestin aihe: |
|
|
| Samone kirjoitti: | Tämä vähän riippuu. Osan tuotteista testaaja saa pitää, osan (yleensä juuri kalliimmat) joutuu palauttamaan.
Artikkeli on mitä mainiointa mainosta valmistajan tuotteelle ja valmistajalle yleensä ja ainoa mitä valmistaja joutuu tästä maksamaan on tuotteen halvahko hinta + postituskulut.
Eli koska mainosarvo on suuri ja jos valmistaja haluaa mainostaa juuri suomen markkinoilla, on tämä hänelle kovinkin edullista ja ilmeisen kannattavaa.
-Sami |
No epäreilua mä voin tulla arvosteliaksi Taitaa vaan olla vähän enemmän tuollaisille kokeneemmille tarkoitettua puuhaa ja kun meikäläiseltä tuo jutun kirjoittaminen ei ole paras ala, joten hoitakoon ammatilaiset hommansa  _________________ DFI Lanparty NF4 Ultra-D | A64 3700+ SD | 1GB DDR400 | Be Quiet P5 470W | Seagate 120GB | Club3D 7800GT |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Zomak Jäsen
|
Lähetetty: 11.01.2005, 19:32:45 Viestin aihe: |
|
|
Vielä Samonen tekstiin lisäten:
Ja siks toisekseen monet haluavat lahjoittaa tuotteen jo "palkkana" arvostelusta sillä hyvän arvostelun tekemiseen menee yhden työpäivän aika (eli 6-8 tuntia), isomman jutun tekemiseen vielä pitempäänkin aktiivista työaikaa.
Ja kyllä noita tavaroita aika hyvin saa itselleen ja ne mitä ei saa niin voi ostaa hyvällä alennuksella = _________________ Life is useless, huh ? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
jayb Ylläpitäjä

|
Lähetetty: 11.01.2005, 19:44:09 Viestin aihe: |
|
|
| wuldeg kirjoitti: |
No epäreilua mä voin tulla arvosteliaksi Taitaa vaan olla vähän enemmän tuollaisille kokeneemmille tarkoitettua puuhaa ja kun meikäläiseltä tuo jutun kirjoittaminen ei ole paras ala, joten hoitakoon ammatilaiset hommansa  |
Voin kertoa, että ei revikoiden kirjoittamisella tuntipalkoille pääse
Paljon kannattavampaa on mennä vaikka kaupungille leikkaan ruohoa ja ostaa niillä rahoilla samat kamat ja hieman enemmänkin  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
J-Z:mo Jäsen

|
Lähetetty: 11.01.2005, 21:38:10 Viestin aihe: |
|
|
| JaYB kirjoitti: |
Paljon kannattavampaa on mennä vaikka kaupungille leikkaan ruohoa ja ostaa niillä rahoilla samat kamat ja hieman enemmänkin  |
Työn mielekkyydessä vaan voi ilmetä eroja. _________________ Blog : http://blog.qkaasu.com/ |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Shakal Moderaattori
|
Lähetetty: 11.01.2005, 22:07:49 Viestin aihe: |
|
|
Jos nyt joku on tosiaan sitä mieltä, ettei artikkeleiden kirjoittajat ansaitse arvosteltavia tuotteita, niin on se kumma..
Mielestäni kuitenkin artikkeleiden kirjoitus vie aika paljon aikaa, joten he ovat sen arvoisia. Kaiken lisäksi tehomyllyn artikkelit ovat mielestäni selkeitä ja hyviä. Toinen on juuri tuo mainos, joten halvaksi tulee myymälän mainostaminen jos he antavat jonkun yhden bulk paketin arvosteltavaksi.
Jos vieläkin joku on sitä mieltä, että "mulla kans!" yms. Niin ei kun pitämään omaa HW sivustoa niin katotaan sitten uudestaan. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Chamos Jäsen

|
Lähetetty: 11.01.2005, 22:12:46 Viestin aihe: |
|
|
| Shakal kirjoitti: | Jos nyt joku on tosiaan sitä mieltä, ettei artikkeleiden kirjoittajat ansaitse arvosteltavia tuotteita, niin on se kumma..
Mielestäni kuitenkin artikkeleiden kirjoitus vie aika paljon aikaa, joten he ovat sen arvoisia. Kaiken lisäksi tehomyllyn artikkelit ovat mielestäni selkeitä ja hyviä. Toinen on juuri tuo mainos, joten halvaksi tulee myymälän mainostaminen jos he antavat jonkun yhden bulk paketin arvosteltavaksi.
Jos vieläkin joku on sitä mieltä, että "mulla kans!" yms. Niin ei kun pitämään omaa HW sivustoa niin katotaan sitten uudestaan. |
Minusta myös artikkeleiden kirjoittavat ovat hyvin sana rikkaita ja muutenkin äidinkielellisesti lahjakkaita, nimittäin meikäläiseltä ei ilman kokemusta ainakaa rupeaisi tuollaisia tekstejä pulppuamaan. Myös yleinen tietokone tieto on oltava todella hyvä. Hyvän artikkelin/arvostelun kirjoittaminen vaatii pohtimista ja taitoa. Plus nille ketkä näitä osaa tehdä  _________________ DFI Lanparty NF4 Ultra-D | A64 3700+ SD | 1GB DDR400 | Be Quiet P5 470W | Seagate 120GB | Club3D 7800GT |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
jayb Ylläpitäjä

|
Lähetetty: 11.01.2005, 22:16:25 Viestin aihe: |
|
|
| J-Z:mo kirjoitti: | | JaYB kirjoitti: |
Työn mielekkyydessä vaan voi ilmetä eroja. |
Olenkohan mä ainoa joka pitää ruohon leikkaamisesta
Harmittaa meinaan kun asuu "kaupungissa" kerrostalossa ja mökilläkään nurmikkoa ei ole kuin muutama sata neliötä  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Chamos Jäsen

|
Lähetetty: 11.01.2005, 22:25:32 Viestin aihe: |
|
|
| JaYB kirjoitti: | | J-Z:mo kirjoitti: | | JaYB kirjoitti: |
Harmittaa meinaan kun asuu "kaupungissa" kerrostalossa ja mökilläkään nurmikkoa ei ole kuin muutama sata neliötä  |
No kaikki työhän yleensä on tyhmää (minun mielipide ), mutta jokainen tykkää omista asioista ja missä on hyvä. Jotkut ruohon leikkusta, toiset tietokoneista, toiset urheilusta ja jotkut musiikista. _________________ DFI Lanparty NF4 Ultra-D | A64 3700+ SD | 1GB DDR400 | Be Quiet P5 470W | Seagate 120GB | Club3D 7800GT |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Cremo Jäsen

|
Lähetetty: 12.01.2005, 04:41:06 Viestin aihe: |
|
|
Olin ite kerran Espoossa yhellä hautausmaalla kesätöissä ja menin sinne ihan sen takia kun tiesin, että se on valtavan iso ja sielä on paljon nurtsia, että siel varmaankin saa leikata paljon ruohoa. No sitten kun piti työt alottaa niin tottakai mut määrättiin muihin hommiin, en päässy sen kuukauden aikana kertaakaan leikkaa nurtsia. :S Mutta leikkasin sellasella bensakäyttöisella siimaleikkurilla, se oli jees, tapoin mm. yhen kyyn sillä kun siel oli sellanen määräys jos näkee käärmeen niin se pitää tapaa niin mä sitten silpoin sen käärmeen sillä siimaleikkurilla.
Onhan nurtsin leikkaaminen kivaa. Leikkaan kesäsin aina taloyhtilmme (5 asuntoa) nurtsit. Ihan muuten vaan, koska se on ainakin musta hauskaa. _________________ MacBook Pro 15.4", Intel Core 2 Duo 2.5Ghz, 2Gt, 250Gt, NVIDIA GeForce 8600M GT (512 Mt) |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Cremo Jäsen

|
Lähetetty: 12.01.2005, 04:44:28 Viestin aihe: |
|
|
| wuldeg kirjoitti: | | Shakal kirjoitti: | Jos nyt joku on tosiaan sitä mieltä, ettei artikkeleiden kirjoittajat ansaitse arvosteltavia tuotteita, niin on se kumma..
Minusta myös artikkeleiden kirjoittavat ovat hyvin sana rikkaita ja muutenkin äidinkielellisesti lahjakkaita, nimittäin meikäläiseltä ei ilman kokemusta ainakaa rupeaisi tuollaisia tekstejä pulppuamaan. Myös yleinen tietokone tieto on oltava todella hyvä. Hyvän artikkelin/arvostelun kirjoittaminen vaatii pohtimista ja taitoa. Plus nille ketkä näitä osaa tehdä  |
Mulla on käyny mielessä, että kirjottais joitain artikkeleita, mutta en oo vielä aloittanu, kuvia kuitenkin olen ottanu. Kirjoittelen nykyään forumeitten ohella myös musiikkiuutisia music.fi sivustolle. Tämä vuosi taitaa olla jo toinen, mutta niissäkin on se, että ei niitten kirjottaminen mitään helppoa ole ja niissäkin menee yhtä paljon aikaa. Ykskin päivä kirjottelin jotain 9 tuntia niitä uutisia.  _________________ MacBook Pro 15.4", Intel Core 2 Duo 2.5Ghz, 2Gt, 250Gt, NVIDIA GeForce 8600M GT (512 Mt) |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Chamos Jäsen

|
Lähetetty: 12.01.2005, 15:17:32 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä siihen aikaa uppoaa jos tekee parhaan mitä osaa ja jaksaa vain tehdä.
Kyllä minäkin voisin ruveta joitain tietokone aiheisia artikkeleita kirjoittamaan sivustoille jos pyydettäisiin tai olisi mahdollisuus  _________________ DFI Lanparty NF4 Ultra-D | A64 3700+ SD | 1GB DDR400 | Be Quiet P5 470W | Seagate 120GB | Club3D 7800GT |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Zomak Jäsen
|
Lähetetty: 12.01.2005, 16:17:14 Viestin aihe: |
|
|
voin taata ettet ole ainoa joka pitää ruohon leikkuusta
-meitä on sitten kaksi- _________________ Life is useless, huh ? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Cremo Jäsen

|
Lähetetty: 12.01.2005, 16:37:52 Viestin aihe: |
|
|
| Zomak kirjoitti: | | JaYB kirjoitti: | | J-Z:mo kirjoitti: | | JaYB kirjoitti: |
-meitä on sitten kaksi- |
Eipäs kuin kolme.  _________________ MacBook Pro 15.4", Intel Core 2 Duo 2.5Ghz, 2Gt, 250Gt, NVIDIA GeForce 8600M GT (512 Mt) |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
dividead Jäsen

|
Lähetetty: 12.01.2005, 23:44:21 Viestin aihe: |
|
|
| Cremo kirjoitti: | | Zomak kirjoitti: | | JaYB kirjoitti: | | J-Z:mo kirjoitti: | | JaYB kirjoitti: |
Eipäs kuin kolme.  |
korjaus neljä vaikka se kesällä tuntuukin helteessä ilkeältä _________________ jaksa siggua pitää jote kelvatkoon tää |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
P-| Jäsen

|
Lähetetty: 17.01.2005, 16:55:51 Viestin aihe: |
|
|
| dividead kirjoitti: | | Cremo kirjoitti: | | Zomak kirjoitti: | | JaYB kirjoitti: | | J-Z:mo kirjoitti: | | JaYB kirjoitti: |
Eipäs kuin kolme.  |
korjaus neljä vaikka se kesällä tuntuukin helteessä ilkeältä |
Make it five  _________________ P4 2.8C @ 3.2ghz
EpoX 4PCAI
Maxtor Diamond Max Plus 9 120GB SATA
Gainward FX5900XT
1024 MB PC-3200 |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Shunt Jäsen

|
Lähetetty: 17.01.2005, 19:20:58 Viestin aihe: |
|
|
Vähän menny offtopic mutta ei se mitään vois varmaan sulkee ellei ruohonleikkureissa sitten ole tehomylly. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Dominus Jäsen

|
Lähetetty: 17.01.2005, 23:33:42 Viestin aihe: |
|
|
Eikö periaatteessa kuka tahansa voi julkaista Tehomyllyssä artikkelin kunhan se vain on tarpeeksi hyvä, esim. se artikkeli et miten tehdään puukotelo oli tosi hyvä, en tosin ole varma että oliko kyseessä joku kirjoittajista vai ihan joku ulkopuolinen.
Voihan jostain aina kirjoittaa artikkelin, eiköhän sivuston ylläpitäjät jukaise jonkun tollasen "Freelancer" artikkelin mikäli se vain on tarpeeksi hyvä.
Mitään hardware arvostelua omista ostoksistaan on varmaan kuitenkin aika turhaa lähteä tekemään. _________________ Aero Cool AeroCube, Intel Core Quad Q6600, ASUS P5K-VM, A-Data DDR2 2GB 1066mhz, PNY GF6800GS
|
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Elmo McElroy Jäsen
|
Lähetetty: 14.07.2005, 13:58:30 Viestin aihe: |
|
|
| P-| kirjoitti: | | dividead kirjoitti: | | Cremo kirjoitti: | | Zomak kirjoitti: | | JaYB kirjoitti: | | J-Z:mo kirjoitti: | | JaYB kirjoitti: |
Eipäs kuin kolme.  |
Make it five  |
kuusihan meitäon  _________________ AMD A64 3000+ venice s939,Radeon x850 XT 256 mb,blue storm 400w,lg optinen asema,seagate barracuda 300gt
TW kit(2x512) cl 2.5,ASUS A8N-SLI |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Vilm0x?®©³ Jäsen

|
Lähetetty: 14.07.2005, 18:15:06 Viestin aihe: |
|
|
Piti nostaa  _________________ A64 3200+venice|X800GTO+Zalman VF700 alcu|DFI L-P nf4u-D|2gt ddr400|120gtseagate|400wBQ |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Elmo McElroy Jäsen
|
Lähetetty: 14.07.2005, 20:20:56 Viestin aihe: |
|
|
khyl _________________ AMD A64 3000+ venice s939,Radeon x850 XT 256 mb,blue storm 400w,lg optinen asema,seagate barracuda 300gt
TW kit(2x512) cl 2.5,ASUS A8N-SLI |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
mikeliz_89 Jäsen

|
Lähetetty: 14.07.2005, 23:59:31 Viestin aihe: |
|
|
| Elmo McElroy kirjoitti: | | P-| kirjoitti: | | dividead kirjoitti: | | Cremo kirjoitti: | | Zomak kirjoitti: | | JaYB kirjoitti: | | J-Z:mo kirjoitti: | | JaYB kirjoitti: |
Eipäs kuin kolme.  |
Make it five  |
kuusihan meitäon  |
Pistetäänpä vielä seitsemäs  _________________ Demon 313S | Be Quiet Colorline 400W | MSI K8N Neo | AMD Athlon 64 2800+ @ Akasa AK-862 | 768 MB DDR 400 | Samsung 160GB SATA | Club 3D Radeon 9600 Pro 128 MB | Razer Diamondback |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
turbokone Jäsen

|
Lähetetty: 15.07.2005, 01:50:23 Viestin aihe: |
|
|
| mikeliz_89 kirjoitti: | | Elmo McElroy kirjoitti: | | P-| kirjoitti: | | dividead kirjoitti: | | Cremo kirjoitti: | | Zomak kirjoitti: | | JaYB kirjoitti: | | J-Z:mo kirjoitti: | | JaYB kirjoitti: |
Eipäs kuin kolme.  |
Make it five  |
kuusihan meitäon  |
Pistetäänpä vielä seitsemäs  |
itsekkin asun kerrostalossa... työnnettävällä leikkurilla mäkinen ja iso piha on hyvää kuntoilua eli laitetaan vielä se kahdeksas  _________________ Intel Pentium III 450@527MHz, AOpen AX6BC,
IBM 14Gb + Western Digital 40Gb, Kingston 128Mb + 2x64Mb, Matrox G400 Millenium 16Mb, Creative SoundBlaster PCi 128 |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Java Jäsen

|
Lähetetty: 15.07.2005, 16:01:19 Viestin aihe: |
|
|
| turbokone kirjoitti: | | mikeliz_89 kirjoitti: | | Elmo McElroy kirjoitti: | | P-| kirjoitti: | | dividead kirjoitti: | | Cremo kirjoitti: | | Zomak kirjoitti: | | JaYB kirjoitti: | | J-Z:mo kirjoitti: | | JaYB kirjoitti: |
Eipäs kuin kolme.  |
Make it five  |
kuusihan meitäon  |
itsekkin asun kerrostalossa... työnnettävällä leikkurilla mäkinen ja iso piha on hyvää kuntoilua eli laitetaan vielä se kahdeksas  |
hehe ite oon töissä golfkentällä niin tulee sitä nurmikkoa leikkailtua vähän suurempi määrä, vaikka se ei kuntoilua olekkaan niitten koneiden kanssa niin kahdeksas! _________________ A64 X2 3800+, 2GB Ram, X1800XT, P150, NeoHE 430W |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
TuningMan Jäsen
|
Lähetetty: 15.07.2005, 16:49:26 Viestin aihe: |
|
|
Eikö se kymmenen ole hyvä luku? Eli kymmenes vielä  _________________ | 930 i7 med Scythe Mugen | 6Gb DDR3 | GTX 570 1280MB | HAF X | Seasonic X-660 | HDD 2TB + 80GB SSD| LG 22" | |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Crazyguy Moderaattori
Liittynyt: 08 Elo 2002 Viestejä: 846 Paikkakunta: Nummela, Vihti
|
Lähetetty: 16.07.2005, 01:29:16 Viestin aihe: |
|
|
Mitä jos vastedes yritetään pysyä topicissa... _________________ Jos tietäisimme mitä olemme tekemässä, sitä ei kutsuttaisi tutkimukseksi, eihän? - Albert Einstein |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
MaDmAx 69 Jäsen

Liittynyt: 01 Mar 2004 Viestejä: 452 Paikkakunta: lapua The BIG city
|
Lähetetty: 16.07.2005, 12:02:17 Viestin aihe: |
|
|
lukkoon koko roska!  _________________ (/)AMD Athlon 64 X2 4200+@2250mhz(/)Asus A8N-SLI Deluxe(/)Asus Geforce 7600Gt 256mt silent @ vf900-cu LED(/)Maxtor 250 Gt, 7200 SATA, 16Mt(/)2gb ddr400 @ 450mhz |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Za-Pa Jäsen
|
Lähetetty: 21.03.2006, 22:10:19 Viestin aihe: |
|
|
| Java kirjoitti: | | turbokone kirjoitti: | | mikeliz_89 kirjoitti: | | Elmo McElroy kirjoitti: | | P-| kirjoitti: | | dividead kirjoitti: | | Cremo kirjoitti: | | Zomak kirjoitti: | | JaYB kirjoitti: | | J-Z:mo kirjoitti: | | JaYB kirjoitti: |
Eipäs kuin kolme.  |
Make it five  |
kuusihan meitäon  |
itsekkin asun kerrostalossa... työnnettävällä leikkurilla mäkinen ja iso piha on hyvää kuntoilua eli laitetaan vielä se kahdeksas  |
hehe ite oon töissä golfkentällä niin tulee sitä nurmikkoa leikkailtua vähän suurempi määrä, vaikka se ei kuntoilua olekkaan niitten koneiden kanssa niin kahdeksas! |
Itse laikkasin 4viikko ruohoa kaupungilla elikkä periaatteessa kymmenes...! Vai onko toi jaettusija toi kahdeksas?  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|