Keskustelu

:: Tehomylly.net » Keskustelu

Wacom Graphire2

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Tehomylly.net Forum Foorumin päävalikko -> Uutiset ja artikkelit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Crazyguy
Moderaattori

LähetäLähetetty: 13.02.2003, 14:55:52    Viestin aihe: Wacom Graphire2 Vastaa lainaamalla viestiä

Mitenkäs tuo hiiri siirtää näppäinten painallukset?
Hienoa jälkeä näyttäisi tulevan tuolla kynällä...
Onko nuo kaikki piirrokset tehty pelkällä kynällä?
Ja oletko tehnyt ne kaikki itse?
Samone
Ylläpitäjä

LähetäLähetetty: 13.02.2003, 17:26:30    Viestin aihe: Re: Wacom Graphire2 Vastaa lainaamalla viestiä

Crazyguy kirjoitti:
Mitenkäs tuo hiiri siirtää näppäinten painallukset? Onko nuo kaikki piirrokset tehty pelkällä kynällä? Ja oletko tehnyt ne kaikki itse?

Näihin ajatuksiin pohjautuen päätin tehdä hieman lisätutkimuksia, ja tässä on se mitä selvisi. On totta, että artikkelissa on pieni asiavirhe, koska väittämäni, että kynä ja hiiri ovat todella kevyet, joka johtuisi siitä että ne eivät sisällä elektroniikkaa, ei pidä paikkaansa. Itse asiassa ne sisältävät paljon elektroniikkaa ja aion tämän artikkeliinkin korjata pikapuoliin. Tässä kuva hiirestä.

Eli toisin sanoen minulla ei ole mitään ideaa, miten hiiri ja sen näppäimet toimivat. Jos joku tietää, saa kertoa ja pistetään artikkeliin lisäinformaatiota.

Kuvat olen itse piirtänyt ja vain kynällä. Viivaesimerkin vaaleansiniset lehdet ovat ainoat, jotka on tuotettu photoshopin erikoisominaisuuksilla, mutta tässäkin näkyy miten kynän paineominaisuudet vaikuttavat työkaluun.
StiNgeR
Jäsen

LähetäLähetetty: 14.02.2003, 12:49:49    Viestin aihe: Re: Wacom Graphire2 Vastaa lainaamalla viestiä

Samone kirjoitti:

Eli toisin sanoen minulla ei ole mitään ideaa, miten hiiri ja sen näppäimet toimivat. Jos joku tietää, saa kertoa ja pistetään artikkeliin lisäinformaatiota.

Eli tuo hiiri (aivan kuin kynäkin) toimii induktiolla, vähän siis samantyyppisellä tekniikalla kuin esimerkiksi kauppojen varashälyttimet (ne hassut tarrat) taikka etäluettavat henkilökortit. Myös joidenkin autojen käynnistyksenestossa käytetään samantyyppistä järjestelmää eli "vastaanotin" lähettää impulssin, johon "lähetin" elikkä auton avain / hiiri / ... vastaa sitten tilanteen mukaan.

Vähän vaikea selittää ilman kunnollista havaintomateriaalia, mutta varmaankin GOOGLElla löytyy asiasta lisäinformaatiota...

edit:
Tekniikka on siis nimeltään RFID, josta löytyy paljonkin tietoa GOOGLElla...

Nasty Boy's Racing - Racing Team
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Crazyguy
Moderaattori

LähetäLähetetty: 14.02.2003, 14:57:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos valaistuksesta... Smile
Samone
Ylläpitäjä

LähetäLähetetty: 14.02.2003, 15:22:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jep, kiitokset stingerille asian selvityksestä.

Mutta eikös indusoituva virta vaadi muuttuvaa magneettikenttää, eli mistäs hiiri saa virtaa, kun sitä pidetään paikallaan ja painetaan nappia? Osaatko sanoa mikä tuo metallinen suuri möykky olisi tuossa keskellä kuvaa? Käämi kenties? Olisi kiva tietää millaisia virtoja tuolla hiiressä liikkuu.
Juusto
Tiimi

LähetäLähetetty: 17.02.2003, 01:26:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Virta siirtyy levystä tuon ison käämin kautta (induktiolla) hiiren piirilevylle, joka sitten kertoo missä hiiri on ja koska painetaan nappeja/pyöritetään rullaa. Nykyaikaisen sähköhammasharjankin akku ladataan induktiolla, eli toisinsanoen harjan ja laturiaseman välillä ei ole minkäänlaisia metallikielekkeitä tms, vaan sähkö siirtyy ilmassa laturista harjaan. Ei tosin taida olla kovin hyvä hyötyprosentti Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti

LähetäLähetetty: 17.02.2003, 02:12:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ai noin se toimii, sähköhammasharja siis olen jo jonkin aikaa tuota ihmetellyt, että miten se toimii kun siinä ei näy mitään metallia tms. hyvä tuokin tietää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Tehomylly.net Forum Foorumin päävalikko -> Uutiset ja artikkelit Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa